Pokud se rozhodnete pro získání pilotní licence soukromého pilota, ze všeho nejdříve vás čeká lékařská prohlídka v Ústavu leteckého zdravotnictví (ÚLZ) v Praze-Dejvicích. Prohlídka obvykle zabere jedno dopoledne a úspěšně jí projde téměř každý. Osvědčení zdravotní způsobilosti 2.třídy (potřebné pro licenci soukromého pilota má platnost pět let u osob mladších 30 let a dva roky u pilotů starších.
Prvnímu usednutí do kabiny letounu předchází přibližně 20 hodin teoretické přípravy, během kterých Vám vysvětlíme základy aerodynamiky, mechaniky letu, meteorologie, navigace, leteckých předpisů, a dalších předmětů. Ty využijete nejen při teoretické zkoušce, ale zejména pro lepší zvládnutí praktického létání.
Před prvním samostatným navigačním letem je třeba získat průkaz radiotelefonisty, který opravňuje k obsluze palubních radiostanic. Průkaz vystavuje Český radiotelekomunikační úřad po složení teoretické zkoušky. Všem, kteří chtějí létat i do zahraničí, doporučujeme získat tzv. všeobecný průkaz radiotelefonisty, jehož platnost není omezena jen na území České republiky.
Po lekci strávené v kabině letounu "kabinový nácvik", určený k získání povědomí o upořádání kabiny a ovládacích prvcích, se s vámi instruktor vydá na první seznamovací let, během kterého se seznámíte s pocity bezprostředního vnímání letu, který v dopravním letadle nemůžete prožít, a instruktor vám předvede řízení letounu v trojrozměrném prostoru.
Přibližně jedenáct hodin nalétáte s instruktorem "ve dvojím" a pak vás čeká přelom v životě každého pilota - první samostatný let. Vyšleme vás na něj teprve v okamžiku, kdy si Vy i my budeme jisti, že jej bezpečně zvládnete. Nikdo vás do něj nebude nutit a sami poletíte, až se na to budete cítit.
Až zvládnete samostatné řízení letounu, vydáte se nejdříve s instruktorem a později v sóle na navigační lety. Ty patří k tomu nejkrásnějšímu z výcviku a poznáte při nich řadu českých a moravských aeroklubových letišť s nenapodobitelnou atmosférou. Protože létání není jen o krásách přírody, vypravíme se na několik i tzv. řízených letišť, jako je například Praha-Ruzyně, Karlovy Vary, apod. Procvičíte si při nich radiokomunikaci s řídícími letového provozu a postupy při letech na tato letiště.
Po odlétání osnovy, jejíž 45 hodin je pro většinu žáků dostačujících, vás čeká praktická zkouška s examinátorem. V průběhu praktického výcviku vás čeká teoretická zkouška na Úřadu pro civilní letectví. Na obojí vás připravíme, ať už rozborem možných teoretických otázek, tak v případě potřeby kondičními lety před praktickou zkouškou. Celý výcvik lze při létání o víkendech zvládnout za šest měsíců, v případě častějšího létání i rychleji. Pokud máte k výcviku nějaké otázky, neváhejte nás kontaktovat.